Wedstrijden

Alle officiële schermwedstrijden worden gepubliceerd op www.nahouw.net. Hier kun je zelf ook kijken naar interessante wedstrijden, in Nederland maar ook in het buitenland.

Jeugdwedstrijden

De maîtres selecteren jaarlijks wedstrijden voor de jeugd. Deze kun je vinden op Teamers.nl, waarvan je hier een korte uitleg aantreft: DSV_Teamers uitleg

Voor de beginnende jeugd organiseren we, in samenwerking met schermverenigingen uit de regio, mini toernooien. Bij deze toernooien raak je bekend met de wedstrijden; mee doen is belangrijker dan winnen.

De volgende stap zijn de Jeugd Punten Toernooien (JPT) dat 10x per jaar (in principe) iedere 3e zaterdag van de maand plaats vindt. De DSV neemt al jaren deel met een actieve groep. Bij iedere punt die je maakt verdien je punten, al bij 250 punten krijg je een puntendiploma. Bij 1.000 punten krijg je zelfs een embleem. Het JPT is zowel goed als opstap naar de ‘echte’ wedstrijden maar ook als extra training naast je wedstrijden.

Daarnaast kun je via de Nahouw wedstrijden selecteren waaraan je wilt deelnemen. Voor de Jeugd worden veel en leuke wedstrijden georganiseerd.

Vraag gerust aan de maitres of aan je schermvrienden welke wedstrijden leuk zijn om te doen.

Volwassenen

Volwassenen nodigen we uit om in ieder geval deel te nemen aan het Ferrum Vetum (Futuri) toernooi. Dit is een recreatief toernooi voor beginnende tot gevorderde schermers en vindt vijf keer per jaar plaats. Kenmerkend van het toernooi is dat je op één dag veel partijen schermt in een open en gezellige sfeer. De DSV is iedere keer wel vertegenwoordigd waarbij we, zo mogelijk, samen rijden. Het toernooi is toegankelijk voor iedereen van 18 jaar en ouder.

Daarnaast kun je via de Nahouw wedstrijden selecteren waaraan je wilt deelnemen. Enkele aanraders zijn: NK Veteranen, NK Equipe en gezellige wedstrijden zoals bijvoorbeeld het vlaaientoernooi.