TOP Trainingen

De TOP Trainingen hebben als doel schermers van verschillende verenigingen  extra (intensieve) schermtraining te bieden. Als DSV werken we hierbij samen met Duelleren.nl, Marc Philippe Draaijer.

Wat

Tijdens de Top Trainingen is veel aandacht voor kracht, conditie en coördinatie. Uiteraard wordt er veel geschermd en is het streven dat deelnemers elke Top Training individueel lessen met één van de twee maîtres die de trainingen verzorgen. Vanuit de Top Trainingen begeleiden we ook wedstrijden.

Yoga

De Top Training start met een yoga sessie onder begeleiding van een yoga docente. De yoga wordt als warming up ingezet maar vooral ook als extra krachttraining en om de balans- en ademhalingstechnieken te trainen die voor schermers zo enorm belangrijk zijn.

Yoga for fencers by Joyce Samms Hoevenaars

De yoga training is dan ook afgestemd op de typische lichaamsbelasting en het spiergebruik van een schermer, waarbij de training van lichaam en geest hand in hand gaan om te komen tot betere schermprestaties. Maar het is vooral heel leuk en gezond voor iedereen die mee wil doen.

De kruisbestuiving tussen yoga en schermen is niet nieuw. Wereld beroemde schermers en maîtres gingen ons voor: http://magazine.columbia.edu/features/summer-2011/fencing-maestro?page=0,1

Wie

De Top Trainingen zijn vooral voor jeugdschermers, maar ook volwassenen die graag extra en intensiever willen trainen naast de wekelijkse training op maandagavond zijn welkom. Deze maandelijkse Top Training wordt sinds oktober 2016 aangeboden en is bedoeld voor zowel leden als niet-leden van de Deventer Schermvereniging. De eigen jeugdleden volgen standaard zowel de wekelijkse maandagavondtraining alsook de maandelijkse Top Training.

Wanneer

Elke 1e zaterdag van de maand is er een Top Training in de sporthal Kei 13 aan de Wezenland 582 in Deventer (10.00 tot 12.00 uur). De agenda van alle activiteiten vind je op dnlsports.nl/top-trainingen.

Deelname aan de Top Trainingen in 2018 loopt van 1 januari – 31 december, dus gelijk met het lidmaatschap van de schermvereniging.

Eigen bijdrage

De eigen bijdrage voor deelname aan de Top Trainingen bedraagt €7,50 wanneer je incidenteel mee traint en is dan te voldoen aan het begin van de training aan Marc Philippe Draaijer of John Hartings.

Leden van de Deventer Schermvereniging maken gebruik van een veel voordeliger pakket. Het pakket bestaat uit deelname aan 9x de TOP training (á EUR 7,50),  3x deelname aan het Jeugdcup toernooi (á EUR 7,50/keer) en deelname aan het Speculaaspoppen toernooi in december (á EUR 5,- m.i.v. december 2017). In totaal EUR 95,-/jaar. Echter als vereniging dragen we het seizoen 2017 EUR 30 aan bij zodat de eigen bijdrage EUR 65,- per persoon is.

Betaling

Het pakket kan aan het begin van het jaar besteld worden en betaald via ClubCollect . De betaling voor een individuele Top Training wordt contant voldaan vooraf aan de training aan Marc Philippe Draaijer of John Hartings.

Aanmelden

Neem je nog niet deel aan de Top Trainingen? Meld je dan bij maître John Hartings.