Introductiecursus

In vier avonden maak je kennis met de drie schermwapens; degen, floret en sabel. Tijdens de introductiecursus komen de volgende zaken aan

• Basishouding en voetenwerk
  • Stukje geschiedenis
  • Regels en principes
  • Aanvallen en verdedigen

Dit alles pas je meteen toe in de praktijk, vanaf de eerste avond zul je namelijk ook partijen schermen tegen en met je medecursisten. Na het afronden van de cursus ken je de basis technieken en tactieken van de schermsport. De vierde avond neem je deel aan onze onze reguliere schermtrainingen, besluit je om lid te worden dan verrekenen we de kosten van de introductiecursus met je contributie.

Wat heb je nodig? Zaalgymschoenen (geen zwarte zool), t-shirt en een lange sportbroek. Schermmateriaal leen je van de vereniging. Na het schermen is er gelegenheid tot douchen. Voor of na het schermen is koffie en thee verkrijgbaar.

Voorwaarden (17 jaar en ouder)
Kosten € 30 pp
Leeftijd: 17 jaar en ouder
Tijden: 20.30 tot 21.30 uur

Voorwaarden (16 jaar en jonger)
Kosten € 25 pp
Leeftijd: 16 jaar en jonger
Tijden (tm 10 jaar): 18.30 tot 19.30 uur
Tijden (11 tm 16 jaar): 19.30 – 20.30 uur

Locatie: Schalkhaar, ’t Haarhuus

Bij vier deelnemers of meer plannen we data voor een introductiecursus.

Aanmelden: per e-mail  secretaris@deventerschermvereniging.nl onder vermelding van je naam, voornaam en je geboortedatum.

Of via het onderstaande formulier:

Naam (verplicht)
Geboortedatum (verplicht)
Uw email (verplicht)

Ben je nieuwsgierig geworden? Mail ons dan en sluit een keer aan bij een reguliere training, we maken dan extra tijd voor je vrij.