DSV zoekt nieuwe maître

Als Deventer Schermvereniging zijn we op zoek naar een nieuwe maître. Waar John dit schermseizoen nog afmaakt zal Björn nog tot april aanwezig zijn als maître. In dit bericht toelichting op en informatie over deze ontwikkeling.

John Hartings
John is al vele jaren betrokken en actief voor de DSV, in meerdere periodes ook. Zijn gezondheid maakt dat hij keuzes moet maken. Voor hem is het beter om niet meer wekelijks als maître actief te zijn. In overleg met ons als bestuur heeft John daarom besloten om dit schermseizoen af te maken en per 1 september de schermhandschoen definitief over te dragen aan Björn.

Björn Blaas
Björn kreeg afgelopen week te horen dat hij per april mag beginnen aan een nieuwe (fulltime) baan bij Defensie. Hij zal daartoe een groot deel van de week intern zijn in Woensdrecht, waardoor hij al zijn schermles activiteiten moet opzeggen, zo ook bij ons. Maandag 26 maart is daarom voor Björn zijn laatste schermtraining bij de DSV.

Schermseizoen 2017-2018
We gaan met John kijken hoe we tot de zomerstop de schermtrainingen kunnen continueren. John heeft bijvoorbeeld al twee clinics georganiseerd, zowel op Sabel als voor Floret. Daar ontvangen jullie nog apart informatie over, net als over de laatste schermactiviteit van dit seizoen. Maandag 26 maart besteden we uiteraard aandacht aan het vertrek van Björn.

Vacature voor maître
Wij willen graag met een afvaardiging van schermers en ouders/verzorgers van gedachten wisselen over de maître vacature. We willen bespreken hoe we de vacature willen/kunnen invullen. Wil jij hierin meedenken tijdens een avondje?

Wij zijn blij voor Björn dat hij mag beginnen aan zijn felbegeerde baan bij Defensie. Dat is uiteraard jammer voor ons maar dat mag zijn toekomstperspectief niet in de weg staan. Van John vinden we het uiteraard, om een geheel andere reden, ook jammer dat hij stopt na dit seizoen. John zal echter verbonden blijven aan DSV, al is het omdat hij erelid is en onze vereniging een warm hart toe draagt.

Heb je vragen, suggesties of wil je meedenken over de maître vacature? Laat het (een van) ons weten, in de schermzaal, per e-mail of telefonisch.

Vanzelfsprekend houden we jullie op de hoogte van de ontwikkelingen komende periode.

Met vriendelijke schermgroet,

Bestuur DSV