Schermsport in Deventer

Schermen bij de Deventer Schermvereniging

De vereniging is een plek waar jong en oud terecht kan om op een plezierige en gezellige manier te leren schermen. Recreatieve schermers maken hier wekelijks hun treffers, maar ook voor wie wat meer wil bereiken zijn er mogelijkheden. Regelmatig gaan Deventer schermers naar toernooien in binnen- en buitenland.

Schermen is een mooie elegante vechtsport. Het is een van de vijf sporten die al sinds de eerste editie van de moderne Olympische Spelen in 1896 op het programma staat. Wist je dat het schermwapen op nummer 2 staat van snelst bewegende objecten in de sport? Alleen een kogel is sneller! Gelukkig ben je met beschermende kleding en masker goed beschermd. Door de strenge veiligheidsregels (en controles) is schermen een sport dat weinig blessures kent.

Ook de filmwereld laat zich graag inspireren door de schermsport. Hier een fragment uit ‘Die another day’ met James Bond!

Geïnspireerd geraakt door het schermen? Je kunt iedere maandag vanaf 18.30 uur bij ons binnenlopen of meld je dan aan voor de introductiecursus!